EZContacts has a rating of 3.4 stars from 6,259 reviews, indicating that most customers are generally satisfied with their purchases. Reviewers satisfied with EZContacts most frequently mention new glasses, great experience and live chat. EZContacts ranks 1st among Contact Lenses sites.
I ordered a pair of glasses that said they'll be shipped in 3-5 days, but it took almost 2 months to ship. Customer service was initially in contact after I inquired about it, but then they stopped responding to my emails. If you're going to order from EZContacts, make sure to order the ones that say "ships same day".
Took over 30 days to receive my glasses - when I reached out to ask what's going on I was told that the frames were on back order. I asked for a discount on another pair…. I explained My glasses were broke - I was offered a 10 discount… really on glasses that cost over $400?
Hi there,
Thank you for reaching out to us. We're so sorry to hear that your order was delayed. We understand how frustrating this can be, and we appreciate you bringing this to our attention.
We've investigated the issue and found that there was a delay in your order, but it was successfully shipped out, and we expect it to arrive to you shortly.
We apologize for any inconvenience this has caused. We'll be sure to take your feedback into account as we work to prevent similar issues from happening in the future.
We appreciate your business with us and wish you a wonderful day ahead.
I ordered from EZcontacts because I was emailed a coupon and because they were they only site where I could order the exact Rx my doctor ordered (drop-down menus on other sites did not have the exact Rx my doctor gave me). After 6 days, I checked on their website and saw the order was "processing". I emailed the support email address, but after 36 hours with no response, I called my Optometrist to make sure they had confirmed the Rx, and they said they had done it the day after I ordered. I tried calling EZcontacts then but they don't seem to ever answer the phone - they offered me the option of a callback, and I did that, but I couldn't answer when they called back. So I did it again, and was finally able to answer - 9 days after I placed my order. They explained that the product was out of stock. I asked if they could cancel my order and they said yes, and that it would take 3-10 business days for the refund to process. I definitely will not be buying contacts from here again.
Hi Colleen,
Thank you for bringing this to our attention. We apologize for the delays in communication and the frustration caused by the stock issue with your order. We understand that waiting for important items like contacts can be incredibly inconvenient, and we deeply regret that our response times didn’t meet your expectations.
Our team is actively working to improve our communication and stock management processes to ensure this doesn’t happen again in the future. We sincerely appreciate your understanding as we work on resolving these areas.
We hope you’ll reconsider ordering with us again in the future. If you need further assistance, please reach out to us at help@ezcontacts.com—we’re here to help.
I ordered two pairs of sunglasses for my vacation two weeks prior. Expectation based online and in speaking with a representative was a few days to a week… plenty of time.
Reality is I received one pair and the other showed up when we were abroad. Upon returning the second pair of Ray Bans had a very agressive slant to them and therefore I won't wear them. Attempted a return but it was too late according to policy but I just want an exchange and I am fully amenable to pay the difference and shipping.
Do the right thing so I don't have to take to social media as I am a blogger and share a poor experience.
Thanks in advance,
Craig Schulz
Hi Craig,
Thank you for reaching out and providing feedback. We are truly sorry to hear about your experience with us. We take all customer feedback seriously and are committed to improving our service. We would like to investigate this matter further and work towards resolving it for you. Please reach out to us at help@ezcontacts.com. So we can gather more details and address your concerns directly.
We value your business and appreciate you for bringing this to our attention.
Ordered Gucci sunglasses and Did not like the lens finishing when I received them. Called Customer Service and told them exactly what I was looking for. They provided a free return label and fixed my lenses to my liking. Very pleased!
I Returned some contact lenses and you guys claim that you never received them even though the USPS notified me of the box being delivered back to you that represented a $ 99.95 lost on my behalf
This is unacceptable
Hi Miguel,
Thank you for sharing your concerns with us.
We understand that you’ve mentioned returning the contact lenses, and we appreciate your communication. When we asked for a tracking number to track the return via email, as you did not use our company issued return label, you informed us that you did not have it. However, you mentioned in this review having the tracking information.
If you do have the tracking number, please email it to us directly so we can investigate further. Our goal is to resolve this issue as efficiently as possible, and having that tracking information will help us locate the package in question and clarify the situation.
We apologize for any frustration this has caused and appreciate your understanding as we work together to find a resolution.
I work in construction and sometimes you have to travel without notice. I ordered from the site and days later i had to go from Florida to North Carolina. When this happened i tried contacting for help with my order and offices were closed. Days later support answered but now with package in transit they told me they could help me change the address, only way was making a return. But how was i gonna make a return if i wasnt in the state?. I lost my package the airbnb owner doesn't answer. This could have been prevented.
Hi Manuel,
Thank you for your review. We’re sorry to hear about your experience and understand how frustrating this situation must have been. Once an order is in transit, carrier policies limit our ability to change the shipping address, which is why a return was the only available option at that stage. We regret that we weren’t able to assist sooner and that this led to a lost package.
We’d like to see if there’s anything we can do to help. Please reach out to our team, and we’ll do our best to explore any possible solutions.
It's always been so easy and fast to get my replacement contacts. I've also recommended to a couple friends. If you time the sales correctly you can save a ton!
There is always something to improve upon. I love EZContacts. However, you should honor your coupon codes, especially if nothing has changed. Also, you should take our Insurance plans upfront. But, overall, I love EZContacts, even though I paid a higher price than MFG retail suggested. Take care of your customers; they will return year after year!
The BEST place to order contacts. I researched prices for days and EZCONTACTS was the most affordable. The contacts arrived very quickly, sooner than we expected. I recommend this company to everyone I know who is shopping for contacts or glases.
Answer: You will wait and wait and wait and maybe have them tell you they are coming and then wait and wait and wait. My advice... don't order from them. There are so many lens companies that are fast and have good follow-up... it isn't worth it!
Answer: They are not a trustworthy company. They have lied to me on numerous occasions about an order I placed.
Answer: None of their frames are authentic, but some people don't seem to care as they are still in business, sad really as companies like this should be shut down.
Answer: This company lies, they do not return phone calls or e-mails, they have the worst customer service of any company I have ever dealt with and I too wonder if they are a sham.
Answer: You won't get them the next business day. I ordered glasses 3 weeks ago. After 10 days I contacted them for update, they claimed that they are discontinued, no discount or anytghing offered. So I order something else, customer service great, claims glasses will be FedEx shipped next day. Still waiting... it's been 4 days, no update. If you need your glasses fast, order elsewhere.
Answer: So did u did you ever receive your order?
Answer: Dear Valued Customer: Thank you for contacting us! This particular pair is currently unavailable. Is there any other frame you'd be interested? Please advise so I can further assist. Sincerely, Sarah Customer Support
Answer: Dear Valued Customer: Whats your email address/complete name? Please advise so I can further assist. Sincerely, Sarah Customer Support
Hi Dianne,
Thank you for sharing your experience with us. We sincerely apologize for the significant delay in shipping your order and for any frustration caused by our communication during the process.
While our team made efforts to stay in constant contact regarding your order, we regret if there were any lapses or miscommunication that left you feeling unsupported. Your satisfaction is important to us, and we’re committed to ensuring a more seamless experience moving forward.
We appreciate your feedback and will continue to work on improving both our shipping timelines and the consistency of our customer support. If there’s anything further we can do to assist you, please don’t hesitate to reach out.
Thank you for giving us the opportunity to address this issue and improve.